Založ si blog

Nudíte sa v MHD? Pozorujte vodiča!

Cestujete mestskou hromadnou dopravou? Ja áno. A čas strávený v dopravných prostriedkoch rozhodne nepovažujem za „mŕtvy“.  Práve naopak. Najviac ma bavia ľudia. Výzor, správanie aj rozprávanie – „širokospektrálne“  témy komunikácie.  Väčšinou  sa dobre bavím.

Keď už mám odpozeraných a odpočutých  cestujúcich, tak sledujem vodičov. Všimli ste si, aké majú v tých „svojich“ autobusoch alebo trolejbusoch niektorí „oltáriky“?  Jeden zo šoférov  na mojej linke, má taký ten  – ten materiál  sa volá tuším LESKIMO – no a z toho má taký obrúsok, na tom na pevno uchytenú vázičku s umelými kvetmi. A z toho istého materiálu  mal aj záclonky, ale už ich zrušil. Asi musel . Videla som  aj zbierku plyšákov.  Alebo CDčka ,  pekné zavesené pod stropom, aby hádzali odblesky od slniečka.  Mladšia generácia  šoférov, to už je iný level.  Na prednom skle v držiaku nejaká elektronika – väčšinou teda iPhone, nejaký drink v plechovke (nealko, samozrejme). A jeden mal na svojej šoférskej kabíne vo vnútri autobusu hneď pod číslom vozidla odkaz na sociálnu sieť – aj s kontaktnou adresou konkrétneho vodiča.  Keďže je feši, predpokladám, že sa doma po večeroch nenudí J

Ďalšou všímania hodnou vecou  – okrem „zariadenia“ kabíny – je ich správanie. Sledovali ste niekedy profíkov za volantom, ako jazdia? Zaujímavé, ba priam až rituálne.  Na jednej strane nervák, ktorý sa prudko rozbieha, aby vzápätí ešte prudšie brzdil a hádzal odstredivou silou ľudí po celej ploche dopravného prostriedku. Gestikulujúci, nadávajúci všetkým naokolo – vodičom, a ak sa ozvú, tak  aj cestujúcim. Toho sa nič nepýtajte, zliznete si to za všetkých. Na druhej strane  šedivý pán, ktorý s volantom zaobchádza nežne, ako so ženou. Spravidla v bielej košeli, s kravatou, hmkajúci si  nejakú pesničku s rádiom. A máme aj jedného „veselého“ vodiča – z kabíny na celý autobus rusínske pesničky, a na celý autobus spieva aj on. A ak nespieva, tak píska… Našťastie mu obidvoje celkom ide

Ja tých pánov za volantom obdivujem. Jazdiť po mestských cestách, riešiť situácie, ktoré sa vyskytnú, za každého počasia a dennej či nočnej hodiny.  Už toto samé o sebe je záhul. A do toho ešte – ľudia. Väčšina nespokojná . S autobusom. Má málo sedadiel. Je  plný. Pod sedadlom je papier, po autobuse lieta plastová fľaša. Spolucestujúci ho nepustia sadnúť.  MHD nie je zosynchronizovaná a jemu pri prestupe na inú linku ušiel autobus. Alebo sa proste len zle vyspal….

Som dlhoročná vodička, mám najazdených cca 300 tisíc kilometrov a šoférujem rada. Ale toto je zamestnanie, ktoré by som  nezvládla. Oni ho zvládajú s prehľadom, preto ich obdivujem. A pozorujem. A ešte som rada, ak na mňa v spätnom  zrkadle usmejú (zvlášť jeden – vyzerá ako Bruce Willis ). Pekný deň všetkým

 

Odpoveďou môže byť úsmev

05.04.2023

V ostatnom čase mám viac negatívnych skúseností s „radcami“. Ľuďmi, ktorých nepoznám, poznať nechcem, a už vôbec od nich nepotrebujem počúvať rady. Príklad: nie tak dávno som na čelné sklo svojho auta dávala fóliu, ktorá mala zabrániť tomu, aby mi zamrzlo. Keďže bývam na sídlisku a parkoviská sú priamo pod oknami bytoviek, tak sa na túto moju činnosť [...]

Klop-klop, som dobrá energia. Pustite ma dnu!

28.12.2016

Dospela som! Ko-neč-ne. Aj keď teda papierovo som dospelá už veľmi dlho, teraz si to o sebe skutočne myslím. Uvedomila som si to, keď sa mi na všetkých mojich mailových kontách geometrickým radom začali množiť informácie o neuveriteľných zľavách a neuveriteľných cenách neuveriteľných výrobkov. Ešte nedávno – možno pred rokom – by som ich čítaním [...]

Jeden požičať, druhý vrátiť, tretí zúžitkovať? Takáto rozprávka sa dnes už nežije .

15.08.2016

Poznáte rozprávku o troch grošoch? Určite áno, jej princíp je jasný – jeden groš vraciate, jeden požičiavate a z jedného žijete. Ten „na život“ riešiť nebudem – používame ho na to, čo potrebujeme. Hlboký význam majú tie zostávajúce dva. Vraciame svojim rodičom. A mali by sme vracať s láskou a radi (platí to v prípade, ak nám oni s láskou [...]

Islamský štát, islamisti

Islamský štát zaútočil na provládnych bojovníkov v Sýrii, zabili 28 vojakov

19.04.2024 11:05

Pri druhom útoku blízko Búkamálu pri hraniciach s Irakom zomrelo ďalších šesť sýrskych vojakov a dvaja boli unesení.

OSN / Organizácia spojených národov /

USA vetovali palestínsku žiadosť o plné členstvo v OSN. Agresívna politika, zúri Abbás

19.04.2024 10:38

Palestínska samospráva vo štvrtok odsúdila Spojené štáty za vetovanie palestínskej žiadosti o plné členstvo v OSN a označila to za "agresiu", ktorá tlačí Blízky východ k "priepasti".

Spišský hrad

Oprava Spišského hradu sa tak skoro nezačne. Šimkovičová nariadila zopakovať súťaž

19.04.2024 10:30

Úspešný uchádzač vraj neposkytol v zákonnej lehote riadnu súčinnosť a požadované dokumenty.

strategický bombardér Tu-22M3m pád ruského lietadla, vojna na Ukrajine

VIDEO: Zostrelili sme Rusom strategický nadzvukový bombardér, hlási Ukrajina. Moskva priznala stratu

19.04.2024 10:20

Podľa ukrajinskej vojenskej rozviedky (HUR) bol bombardér zostrelený v oblasti 300 kilometrov od Ukrajiny.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 18
Celková čítanosť: 37890x
Priemerná čítanosť článkov: 2105x

Autor blogu

Kategórie