Založ si blog

Máte svoju vysnenú prácu? Závidím vám.

 

 

Máte zamestnanie, po ktorom ste vždy túžili? Každé ráno sa do práce tešíte, robíte to, čo vás baví a pracovný čas vám zbehne tak rýchlo, že si to ani nestihnete užiť? Máte dobrého, chápavého nadriadeného, prípadne ukážkových podriadených? Ste spokojní so sumou, ktorú máte na výplatnej páske? Ak ste na tieto otázky odpovedali kladne, ste – ŠŤASTNÝ ČLOVEK.  A zároveň ste členom veľmi malého klubu s názvom „Mám svoju vysnenú prácu“.

Viackrát som sa pristihla pri tom, že napriek môjmu  už dávno dospelému veku stále neviem, do akého zamestnania chcem chodiť. Presne viem, čo by som robiť nemohla alebo nechcela, ale čo by som – reálne – robiť chcela, netuším. Ku všetkému vo svojej profesionálnej kariére –  mnohým ľuďom sa zdá veľmi zaujímavá –   som prišla ľahko. Tak akosi „náhodou“.  Jasné, niečo som pre to urobiť musela a nepochybujem ani o tom, že som v tom, čo som robila bola dobrá – hovorili mi to šéfovia,  okolie,  a dokazovali to aj moje pracovné výsledky.  Ale  prišlo to tak nejako „samo“.  Bola som v správnom čase na správnom mieste.

V školskom veku som chcela byť učiteľkou. To ale bolo za socíku, keď učiteľovanie bolo poslaním a učiteľ autoritou. Dnes – aj keď som po skončení vysokej školy začala chodiť aj na DPŠku, aby som učiť mohla – si neviem predstaviť, že by som sa pred žiakov skutočne mala postaviť. Učitelia mi totiž pripadajú ako „trpený“ druh – deti ich nerešpektujú a rodičia nemajú problém  vydierať (v prípade bohatých „sponzorov“ školy) alebo na nich aj fyzicky zaútočiť (tu sú tí z tej „druhej strany“).  Ich deti predsa nie sú tupé, lenivé a rozhýčkané. Za päťky v hodnotení môže učiteľ! Takže z tejto profesie som rýchlo vytriezvela.

A po strate tejto ambície som vedela už len jedno – že neviem, čo vlastne chcem robiť. A príde mi strašné, že sa o takom dôležitom životnom smerovaní majú rozhodovať deti po skončení základnej školy. „Ty nevieš, čo chceš robiť?“ – s údivom sa pýtajú výchovní poradcovia, rodičia, starí rodičia. No neviem! A neviem to ani teraz. Lebo ak zavrhnem také tie -chcem cestovať a písať recenzie na hotely po celom svete, alebo  testovať jachty, alebo byť módnym guru –  tak viem len jedno – CHCEM MAŤ SVATÝ POKOJ. Neberte to tak, že nechcem robiť nič. Odrobila som už 30 rokov  a ešte 15 budem musieť (rátam s tým, že vek odchodu do dôchodku ešte zvýšia). A keďže som aktívny človek,  bez roboty  by som sa nudila.

Ale teraz  chcem mať svoju agendičku a  kanceláriu  niekde v kúte nejakého podniku. Ráno prísť bez stresu do práce, dať si kávu, potom porobiť, čo treba a o pol štvrtej s čistým svedomím a vedomím, že ak som niečo nedokončila, tak sa nič nestane, pretože to urobím zajtra – ísť domov. A ak niečo skutočne nestíham, tak dva dni zostanem o hodinu dlhšie a prácu dokončím. A keby som za toto mala ešte aj priemernú slovenskú mzdu …… Toto chcem. Asi. A nikdy som nič také nerobila.

A ešte chcem mať penzióny. Dva. Jeden v Tatrách a druhý pri Jadranskom mori. V každom z nich by som bývala pol roka a intenzívne sa oň starala. A ten druhý polrok by tam bol niekto strašne zodpovedný a pre prácu zapálený, kto by sa staral tak, ako ja. Alebo lepšie. Presne viem, ako by tie penzióny vyzerali. Aj čo by v nich malo byť.

Keď si to tak všetko v hlave usporiadam, tak by som teda  okrem svätého pokoja chcela ešte  aj  vyhrať jackpot v Euromiliónoch.  Potom by som tie penzióny posunula mojim zástupcom za to, že sa o nich tak dobre starali. Ja by som si  postavila nejaký ekologický hlinený dom za 1500 eur niekde v Thajsku a na pláži by som s nohami v morskom príboji písala blog o tom,  že som síce šialene za vodou, ale že tie peniaze vlastne vôbec nepotrebujem. Keď si taký blog prečítate,  ozvite sa. Sľubujem, že sa s vami podelím

Odpoveďou môže byť úsmev

05.04.2023

V ostatnom čase mám viac negatívnych skúseností s „radcami“. Ľuďmi, ktorých nepoznám, poznať nechcem, a už vôbec od nich nepotrebujem počúvať rady. Príklad: nie tak dávno som na čelné sklo svojho auta dávala fóliu, ktorá mala zabrániť tomu, aby mi zamrzlo. Keďže bývam na sídlisku a parkoviská sú priamo pod oknami bytoviek, tak sa na túto moju činnosť [...]

Klop-klop, som dobrá energia. Pustite ma dnu!

28.12.2016

Dospela som! Ko-neč-ne. Aj keď teda papierovo som dospelá už veľmi dlho, teraz si to o sebe skutočne myslím. Uvedomila som si to, keď sa mi na všetkých mojich mailových kontách geometrickým radom začali množiť informácie o neuveriteľných zľavách a neuveriteľných cenách neuveriteľných výrobkov. Ešte nedávno – možno pred rokom – by som ich čítaním [...]

Jeden požičať, druhý vrátiť, tretí zúžitkovať? Takáto rozprávka sa dnes už nežije .

15.08.2016

Poznáte rozprávku o troch grošoch? Určite áno, jej princíp je jasný – jeden groš vraciate, jeden požičiavate a z jedného žijete. Ten „na život“ riešiť nebudem – používame ho na to, čo potrebujeme. Hlboký význam majú tie zostávajúce dva. Vraciame svojim rodičom. A mali by sme vracať s láskou a radi (platí to v prípade, ak nám oni s láskou [...]

SR Prezidentka Čaputová Úradovanie Východ Prešov Návšteva

Čaputová: Z východu som nadšená, rada sa sem vraciam

25.04.2024 21:45

Prezidentka navštívila rusínske divadlo, evanjelické gymnázium, centrum pre obete násilia či národnú kultúrnu pamiatku na Solivare.

SR Bratislava EK Vláda Jourová RTVS MK Stretnutie TK BAX

Jourová rokovala s Ficom i Šimkovičovou: Nikto si neželá, aby Slovensko prišlo o peniaze EÚ, eurokomisia má však otázky

25.04.2024 19:57

EK diskutuje s vládou o zmenách v trestnom práve, ktoré vládna koalícia napriek žiadosti komisie presadila v zrýchlenom režime.

Lukasenkova atletka

Lukašenko prezradil, kedy odíde. Ženu na čele štátu nechce, ale atlétku, ktorá neznáša dúhové farby, by podporil

25.04.2024 19:00

Alexandr Lukašenko tvrdí, že Bielorusom sa žije oveľa lepšie ako pred tromi desaťročiami. Ako vyzerá porovnanie ich finančných pomerov so Slovákmi?

Praha, masová streľba, Česko

Strelec z pražskej univerzity netrpel duševnou poruchou, motív úrady oznámia čoskoro

25.04.2024 18:21

V hlavnej budove Filozofickej fakulty UK v Prahe 21. decembra 2023 jej študent zastrelil 13 ľudí a jedna osoba neskôr zomrela v nemocnici.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 18
Celková čítanosť: 37941x
Priemerná čítanosť článkov: 2108x

Autor blogu

Kategórie