Založ si blog

Psychohygiena? Rozhodne áno!

Neviem ako vy, ale ja milujem knihy. Ich vôňu, šuchot papiera, príbehy, ktoré sú  v nich  ukryté.  V  kníhkupectvách by som vedela stráviť celé dni. Dokonca som si vymyslela svoj „nezamestnanecký“ plán –  ak by ma niekedy prepustili zo zamestnania  (prekrížila som za chrbtom prsty, aby sa mi to nestalo)  tak tam predpoludním  nabehnem a celý deň budem len sedieť na pohovke a čítať. Ja viem, že sa to dá aj doma – ale tam to nemá takú atmosféru.

No a okrem kníh a celkom dobrej kávy som vo svojom obľúbenom kníhkupectve objavila ďalšiu fajn vec, ktorú som  okamžite zahrnula do svojej „psychohygieny“ – protistresové  omaľovánky pre dospelých. Názov by som však pozmenila – u mňa sa to po veľmi krátkom čase zmenilo na „protistresovú závislosť“. Tie obrázky sú nádherné,  a ja sa už na konci pracovného dňa  teším, ako doma splním všetko, čo sa odo mňa očakáva,  a pri svojom obľúbenom CDčku sa pustím  do maľovania. Detinské?  Možno.  Ale mne to fakt pomáha vyčistiť hlavu…

Až s príchodom takýchto jednoduchých vecí  som si uvedomila, ako  akékoľvek okrajové „stretnutie s krásou“  dokáže človeku pomôcť.  Maľovanie,  kurz paličkovanej čipky, kurz keramiky.  Najprv som ich brala ako kratochvíle ľudí, ktorí sa doma nudia.  Dnes už viem, že to nie je iba stratený čas, na konci ktorého je len hlina za nechtami a nepodarený  terakotový kvetináč.  Ich  pridanú hodnotu som objavila až s odstupom času.  „Umelecké diela“  môžu vychádzať z rúk každého z nás,  a – aspoň u mňa to tak funguje – priamo úmerne s týmito dielkami mi z hlavy vyfučia  správy, termíny a pracovný stres.  Teda,  tie, ktoré mali zostať na pracovisku a domov si  ich nosiť nemusíte.

Niekedy stačí skutočne málo.  Prechádzka s fotoaparátom v ruke, návšteva koncertu, 20 minútový popoludňajší spánok, alebo hoci aj 28e opakovanie  obľúbenej komédie.  Alebo neľútostné boje s kamarátmi pod basketbalovými košmi .  Lebo psychohygiena  je všetko, čo nám pomáha dobiť baterky pre naše každodenné fungovanie.

 

Želám nám všetkým čoraz viac stretnutí  s krásou.   Alebo prepotených tričiek.

Želám nám všetkým čisté mysle

Odpoveďou môže byť úsmev

05.04.2023

V ostatnom čase mám viac negatívnych skúseností s „radcami“. Ľuďmi, ktorých nepoznám, poznať nechcem, a už vôbec od nich nepotrebujem počúvať rady. Príklad: nie tak dávno som na čelné sklo svojho auta dávala fóliu, ktorá mala zabrániť tomu, aby mi zamrzlo. Keďže bývam na sídlisku a parkoviská sú priamo pod oknami bytoviek, tak sa na túto moju činnosť [...]

Klop-klop, som dobrá energia. Pustite ma dnu!

28.12.2016

Dospela som! Ko-neč-ne. Aj keď teda papierovo som dospelá už veľmi dlho, teraz si to o sebe skutočne myslím. Uvedomila som si to, keď sa mi na všetkých mojich mailových kontách geometrickým radom začali množiť informácie o neuveriteľných zľavách a neuveriteľných cenách neuveriteľných výrobkov. Ešte nedávno – možno pred rokom – by som ich čítaním [...]

Jeden požičať, druhý vrátiť, tretí zúžitkovať? Takáto rozprávka sa dnes už nežije .

15.08.2016

Poznáte rozprávku o troch grošoch? Určite áno, jej princíp je jasný – jeden groš vraciate, jeden požičiavate a z jedného žijete. Ten „na život“ riešiť nebudem – používame ho na to, čo potrebujeme. Hlboký význam majú tie zostávajúce dva. Vraciame svojim rodičom. A mali by sme vracať s láskou a radi (platí to v prípade, ak nám oni s láskou [...]

20. rokov od vstupu Slovenska do NATO, prezidentka Zuzana Čaputová, Marián Kurilla

Garancia bezpečnosti či strata suverenity? Slovensko chráni povestný „bezpečnostný dáždnik“ z NATO už dvadsať rokov

29.03.2024 09:30

NATO presadzuje predovšetkým mierové riešenie sporov. Ak však diplomatické úsilie zlyhá, disponuje vojenskými silami pre zabezpečovanie krízového manažmentu.

Maryland most

Maryland dostane od vlády po zrútení mosta 60 miliónov dolárov

29.03.2024 08:37

Dvoch robotníkov sa podarilo zachrániť, u ďalších šiestich už úrady potvrdili úmrtie.

Fabrika Kia - Teplička nad Váhom

Vláda chce zaplátať migrantmi zo Strednej Ázie dieru na trhu práce. Ako útok v Moskve zmení tento zámer?

29.03.2024 08:00

Po tom, čo skupina teroristov pôvodom z Tadžikistanu zabila v Moskve 139 ľudí, sa slovenské zložky rozhodli posilniť bezpečnostné opatrenia

Rusko, Ukrajina

ONLINE: Takmer 100 dronov a rakiet. Masívny ruský útok opäť cielil na ukrajinskú energetiku. Poliaci poslali do vzduchu lietadlá

29.03.2024 07:45, aktualizované: 10:02

Rusko masívne útočí na ukrajinskú energetiku, ktorá je v zložitej situácii. Keď Rusi spúšťajú útoky, Poliaci posielajú do vzduchu lietadlá.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 18
Celková čítanosť: 37794x
Priemerná čítanosť článkov: 2100x

Autor blogu

Kategórie