Založ si blog

Ďakujem, nechajte si!

 

Prečo sa dnes toľko pozornosti venuje pseudo-celebritám ?

 

Čo pre nás urobila „rosnička“, ktorá po správach na obrazovke niektorej z komerčných televízií „odrapoce“, že dnes síce svietilo slnko, ale zajtra ráno bude hmla, cez deň zaprší a preto si nemáte zabudnúť pršiplášť? Túto vetu si kladiem vždy, keď  na mňa tieto chronicky známe tváre vypadnú zo stránok „lifestylových“ týždenníkov, bulvárnych denníkov,  občasníkov samosprávy či nebodaj z plagátov vedľa ciest.  Kto to preboha je, že ma média kŕmia informáciami o tom čo raňajkuje, aká farba sa jej páči, kam chodí nakupovať, že si zlomila necht a že sa jej ťažko žije, lebo jej všetci závidia?

Kam až sme sa dostali, že potetovanému primitívovi sa kdesi na farme na konci sveta stačí k ľuďom správať ako k dobytku, podvádzať,  a ešte za to získa vysokú finančnú hotovosť a neuveriteľnú pozornosť médií ? Prečo aj  kedysi seriózne denníky riešia s čím sa hrá moderátor hlavných správ  našej megaúspešnej komerčnej televízie ?

Nie som práve ukážková vzorka bulváru v žiadnej jeho forme – nečítam ho, nesledujem v televízii a nepočúvam v rádiu. Ale, bohužiaľ, aj keď sa o to veľmi snažím,  vyhnúť sa mu nedá.  Veľmi ma mrzí,  že   v médiach riešime predpovedačky počasia, víťazov „čímhoršietýmlepšie“ reality show, tupých moderátorov televíznych správ,  zločincov a neprispôsobivé menšiny. Prečo vlastne živíme desiatky časopisov, ktorých informačná hodnota sa nielenže rovná nule, ale je kdesi hlboko pod ňou ? Ako je možné, že „úspešného speváka, moderátora, manažéra a sociológa“  Martina Jakubca pozná takmer celé Slovensko, ale nikto nevie o vedcoch, ktorí spolupracujú s CERNom,  špičkových vývojároch či lekároch, ktorí v Afrike pri pomáhaní iným riskujú vlastné životy?

To už skutočne máme rebríček hodnôt prevrátený dolu hlavou a to, o čo sme si kedysi ani neotreli topánky sa dostalo medzi priority? Príbehy skutočných osobností a normálnych ľudí časopisy nepredávajú, dnes sú na titulkách iné „celebrity“. A preto, aby sa tam dostali, sú ochotné urobiť všetko. A to doslova!

Zo mňa bulvár nežije. Nekupujem ho. Na vystielanie koša na odpadky mi postačia inzertné časopisy, ktorými mi – napriek upozorneniu „nevhadzovať reklamu“ – ich doručovatelia zasypávajú poštovú schránku. Ale je mi jasné, že nad stratou jedného čitateľa tento typ médií horko plakať nebude.  A kým ľudia na únik z vlastnej reality potrebujú čítať o živote niekoho iného, bude zrejme bulvár zaplavovať naše každodenné bytie. A mňa osobne vytáčať.

Kým nezľahostajniem, chodím sa zahojiť do kníhkupectiev.  Aj keď brak zabral aj ich veľkú časť, ak  viete  čo chcete, ešte stále si  tie svoje regály s informáciami voňajúcimi po novom papieri a tlačiarenskej černi  nájdete.

Ak patríte k tým, ktorí k rannej káve potrebujú čerstvý prísun bulvárnych informácií, hádam ma za tento článok nezatratíte. A ak ste moja krvná skupina – tak spolu zatnime zuby a vydržme!  Veď, kým si bulvár neposvieti priamo na nás (a ak nie sme rosničky, farmári, primetime-oví moderátori  alebo Nora Mojsejová, tak nám isto dá pokoj) nejde o život. A ak nejde o život ….

 

Odpoveďou môže byť úsmev

05.04.2023

V ostatnom čase mám viac negatívnych skúseností s „radcami“. Ľuďmi, ktorých nepoznám, poznať nechcem, a už vôbec od nich nepotrebujem počúvať rady. Príklad: nie tak dávno som na čelné sklo svojho auta dávala fóliu, ktorá mala zabrániť tomu, aby mi zamrzlo. Keďže bývam na sídlisku a parkoviská sú priamo pod oknami bytoviek, tak sa na túto moju činnosť [...]

Klop-klop, som dobrá energia. Pustite ma dnu!

28.12.2016

Dospela som! Ko-neč-ne. Aj keď teda papierovo som dospelá už veľmi dlho, teraz si to o sebe skutočne myslím. Uvedomila som si to, keď sa mi na všetkých mojich mailových kontách geometrickým radom začali množiť informácie o neuveriteľných zľavách a neuveriteľných cenách neuveriteľných výrobkov. Ešte nedávno – možno pred rokom – by som ich čítaním [...]

Jeden požičať, druhý vrátiť, tretí zúžitkovať? Takáto rozprávka sa dnes už nežije .

15.08.2016

Poznáte rozprávku o troch grošoch? Určite áno, jej princíp je jasný – jeden groš vraciate, jeden požičiavate a z jedného žijete. Ten „na život“ riešiť nebudem – používame ho na to, čo potrebujeme. Hlboký význam majú tie zostávajúce dva. Vraciame svojim rodičom. A mali by sme vracať s láskou a radi (platí to v prípade, ak nám oni s láskou [...]

univerzita

Mladí Američania páchajú rekordne veľa samovrážd. Nikto presne nevie prečo

20.04.2024 11:28

"Tak veľmi si prajem, aby nám býval dal šancu mu pomôcť," hovorí Katherine Salasová zlomeným hlasom.

Italy Politics

Skrachované vzťahy šéfov vlád. Expremiér Babiš nie je jediný. Talianska líderka odkopla muža, keď sa zaliečal inej žene

20.04.2024 10:49

Rozvodom sa skončilo manželstvo už viacerých niekdajších predsedov vlád Českej republiky. A ktoré rozchody známych politikov vlani zvlášť rezonovali?

trump. súd

Muž, ktorý sa zapálil pri súdnej sieni počas procesu s Trumpom, zomrel

20.04.2024 10:37

Muž, údajne zo štátu Florida, rozdával podľa svedkov v parku letáky obsahujúce konšpiračné teórie.

North Korea tensions balistické strely test

Severná Kórea uskutočnila test 'superveľkej' hlavice pre riadenú strelu

20.04.2024 09:47

KĽDR tiež vykonala skúšobný štart protilietadlovej rakety nového typu "Pyoljji-1-2" v Západnom mori.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 18
Celková čítanosť: 37899x
Priemerná čítanosť článkov: 2106x

Autor blogu

Kategórie