Založ si blog

Prší? Keď horím, tak to nevadí : -)

 

Nemám rada dážď.

 

Teda, mám ho rada, keď zaspávam. Milujem, ako klopká na podobločnicu a ja som pekne v teple a pomaly sa odovzdávam do náručia Morfeovho. Ale nenávidím ho, keď musím vstávať. Otvoríte oči, chystáte sa zahnať po budíku a – prší. Je takmer tma, keď rozlepíte oči vidíte iba siluety nábytku a  televízor prilepený na stene, ktorý na seba upozorňuje červeným okom. Vaše uši mučí neznesiteľná melódia, ktorú máte v mobile nastavenú na budenie a vonku PRŠÍ ……  Svoj ranný prebúdzaco-očistno-raňajkovo-obliekací  postup  vtedy absolvujem bez toho, aby som si ktorúkoľvek z týchto činností neskôr pamätala a k turniketu na vrátnici môjho chlebodarcu pribieham s natiahnutou rukou so svojou identifikačnou kartou  tesne pred posledným termínom, kedy ju k čítačke môžem priložiť. A  najradšej by som hneď nato vyšla dverami oproti rovno na dvor, potom sa prudko stočila doľava a popred okná vrátnice a závoru sa vrátila späť na parkovisko, do auta a domov do postele. A vôbec by mi nevadilo ani tých 6 km ulicami mesta, 391 krokov  z parkoviska ku vchodu paneláka  (viem to presne, v telefóne mám appku, ktorá mi ich ráta), 7 schodov smerom dole a potom 8 smerom dole. Lebo keď prší, tak mi je najlepšie doma. Takýto „domácky“ vzťah k dažďu mám odjakživa.

Pokiaľ si pamätám, tak len raz v živote mi dážď nevadil. Mala som 16, bola som praktikantkou (to akože  pomocnou vedúcou)  v pionierskom tábore (pionierskom, pretože to bolo dávno) a bola som zamilovaná. Mal tiež 16, volal sa Miro a vyzeral ako Peter Nagy. Fakt. A vedel to. Nosil bielu košeľu so stojačikom a vykasanými rukávmi, svetlučko modré nohavice z pracieho kordu, čelenku, potítka  a na nohách číny. No a s týmto mladým mužom sme sa popoludní, keď nám zverené maloleté deti museli povinne odpočívať, vybrali na romantickú prechádzku. Ležali sme na lúke, obhrýzali steblá trávy (každý svoje), držali sa za ruky a dívali do neba. No a z toho azúrového neba sa zrazu spustil dážď. Len tak z ničoho nič. Úplne nenápadne. Ale brutálne. Neviem, či som ešte niekedy okrem toho dňa zažila, aby z neba naraz spadlo na jedno miesto toľko vody. Kým sme dobehli na koniec lúky, tak sme premokli do nitky. Nikdy v živote som nebola oblečená a taká mokrá. Ale nikdy v živote mi to nevadilo menej.  Pamätám si, ako sme na alsfaltke cestou do našej pionierskej základne skákali do prúdov vody, ktoré sa valili z kopca a ako nám bolo fantasticky. Teda, aspoň mne bolo 🙂 Les voňal, Miro ma držal za ruku a krásne sa smial. A keď sme sa takí zmoknutí vrátili do tábora, tak sa na nás všetci významne dívali a usmievali sa. Lebo bolo jasné, že patríme k sebe.

Odvtedy som isto ešte zopárkrát zmokla, ale už si to nepamätám. A  vlastne ani nechcem – predstava seba samej ako mi dažďové kvapky odkvapkávajú z končeka nosa a rozteká sa mejkap nie je práve najpríjemnejšia.  Ale na to prvé „zmoknutie do tla“, po ktorom  môj dlhý pruhovaný pletený sveter  nebol úplne suchý ani po týždni, si pamätám dodnes. A chcem si to pamätať ešte dlho. Lebo vtedy som síce zmokla do tla, ale súčasne som sa aj rozhorela. A horím dodnes 🙂

 

 

 

Odpoveďou môže byť úsmev

05.04.2023

V ostatnom čase mám viac negatívnych skúseností s „radcami“. Ľuďmi, ktorých nepoznám, poznať nechcem, a už vôbec od nich nepotrebujem počúvať rady. Príklad: nie tak dávno som na čelné sklo svojho auta dávala fóliu, ktorá mala zabrániť tomu, aby mi zamrzlo. Keďže bývam na sídlisku a parkoviská sú priamo pod oknami bytoviek, tak sa na túto moju činnosť [...]

Klop-klop, som dobrá energia. Pustite ma dnu!

28.12.2016

Dospela som! Ko-neč-ne. Aj keď teda papierovo som dospelá už veľmi dlho, teraz si to o sebe skutočne myslím. Uvedomila som si to, keď sa mi na všetkých mojich mailových kontách geometrickým radom začali množiť informácie o neuveriteľných zľavách a neuveriteľných cenách neuveriteľných výrobkov. Ešte nedávno – možno pred rokom – by som ich čítaním [...]

Jeden požičať, druhý vrátiť, tretí zúžitkovať? Takáto rozprávka sa dnes už nežije .

15.08.2016

Poznáte rozprávku o troch grošoch? Určite áno, jej princíp je jasný – jeden groš vraciate, jeden požičiavate a z jedného žijete. Ten „na život“ riešiť nebudem – používame ho na to, čo potrebujeme. Hlboký význam majú tie zostávajúce dva. Vraciame svojim rodičom. A mali by sme vracať s láskou a radi (platí to v prípade, ak nám oni s láskou [...]

univerzita

Mladí Američania páchajú rekordne veľa samovrážd. Nikto presne nevie prečo

20.04.2024 11:28

"Tak veľmi si prajem, aby nám býval dal šancu mu pomôcť," hovorí Katherine Salasová zlomeným hlasom.

Italy Politics

Skrachované vzťahy šéfov vlád. Expremiér Babiš nie je jediný. Talianska líderka odkopla muža, keď sa zaliečal inej žene

20.04.2024 10:49

Rozvodom sa skončilo manželstvo už viacerých niekdajších predsedov vlád Českej republiky. A ktoré rozchody známych politikov vlani zvlášť rezonovali?

trump. súd

Muž, ktorý sa zapálil pri súdnej sieni počas procesu s Trumpom, zomrel

20.04.2024 10:37

Muž, údajne zo štátu Florida, rozdával podľa svedkov v parku letáky obsahujúce konšpiračné teórie.

North Korea tensions balistické strely test

Severná Kórea uskutočnila test 'superveľkej' hlavice pre riadenú strelu

20.04.2024 09:47

KĽDR tiež vykonala skúšobný štart protilietadlovej rakety nového typu "Pyoljji-1-2" v Západnom mori.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 18
Celková čítanosť: 37898x
Priemerná čítanosť článkov: 2105x

Autor blogu

Kategórie