Založ si blog

Odpoveďou môže byť úsmev

V ostatnom čase mám viac negatívnych skúseností s „radcami“. Ľuďmi, ktorých nepoznám, poznať nechcem,  a už vôbec od nich nepotrebujem počúvať rady.

Príklad: nie tak dávno som na čelné sklo svojho auta dávala fóliu, ktorá mala zabrániť tomu, aby mi zamrzlo. Keďže bývam na sídlisku a parkoviská sú priamo pod oknami bytoviek, tak sa na túto moju činnosť prizeral pán z druhého poschodia – najprv ma o zbytočnosti môjho konania presviedčal vykrikovaním z okna – nereagovala som. Potom si dal tú námahu, že si obliekol vetrovku (domáce kárované papuče si nechal J ) a prišiel mi osobne porozprávať, že si tú fóliu dávam úplne zbytočne, pretože on počúval predpoveď počasia a v noci má byť teplo. A že je mi to vlastne aj tak nanič, pretože ak mrznúť bude, tak si budem musieť aj tak oškrabávať bočné sklá, aby som bezpečne jazdila, takže minúta-dve navyše na čelné sklo ma nezabije. Vypočula som si ho síce, ale potom som mu povedala, že OK – že  ďakujem, ale že je to moje auto, moje rozhodnutie a že si teda tú fóliu na okno dám. Reakcia bola prudká, hlučná a sprievodným javom bolo sfarbenie pokožky do bordova a nabehnutie žily na krku tohto staršieho pána. Dozvedela som sa toho o sebe dosť – kto (lepšie povedané „čo“) som, kam by som mala ísť a odkiaľ by som sa ani nemusela vrátiť. A že naša generácia je nevďačná, že máme problém s autoritami (bol cca o 10 rokov starší, ako ja, mimochodom). A to som si – zopakujem – dávala fóliu na predné sklo svojho auta.  Nehovorili sme spolu o covide, o vojne na Ukrajine, o Matovičovi,  ani o žiadnych podobných témach, ktoré spoločnosť polarizujú. Iba som nestála o jeho nevyžiadaný názor/radu. Podobne sa na mňa rozkričala aj pani v nákupnom centre, podľa ktorej na pečivo mylne používam papierový a nie plastový sáčok… Tak neviem – asi vyzerám veľmi bezradne, keď majú ľudia pocit, že potrebujem ich rady.

Prečo má niekto potrebu radiť, ale hlavne prečo sa vytočí do nepríčetna a je agresívny, ak jeho nevyžiadanú radu nie sme ochotní akceptovať?  Odpoveď nepoznám.   Stále ma to však utvrdzuje v mojom nastavení – zasahovanie do môjho života odmietam akceptovať a aj budem sa mu – aj za cenu, že sa mi ujde spŕška vulgarizmov – naďalej brániť (nabudúce tu možno napíšem, že som dostala dáždnikom po krížoch J J J ) Želám vám všetkým pekný deň

Klop-klop, som dobrá energia. Pustite ma dnu!

28.12.2016

Dospela som! Ko-neč-ne. Aj keď teda papierovo som dospelá už veľmi dlho, teraz si to o sebe skutočne myslím. Uvedomila som si to, keď sa mi na všetkých mojich mailových kontách geometrickým radom začali množiť informácie o neuveriteľných zľavách a neuveriteľných cenách neuveriteľných výrobkov. Ešte nedávno – možno pred rokom – by som ich čítaním [...]

Jeden požičať, druhý vrátiť, tretí zúžitkovať? Takáto rozprávka sa dnes už nežije .

15.08.2016

Poznáte rozprávku o troch grošoch? Určite áno, jej princíp je jasný – jeden groš vraciate, jeden požičiavate a z jedného žijete. Ten „na život“ riešiť nebudem – používame ho na to, čo potrebujeme. Hlboký význam majú tie zostávajúce dva. Vraciame svojim rodičom. A mali by sme vracať s láskou a radi (platí to v prípade, ak nám oni s láskou [...]

Vybývané byty a vypriateľskované priateľstvá

04.04.2016

Môžu sa priateľstvá „vypriateľskovať“? V ostatnom čase sa totiž do našich slovníkov – vďaka neprispôsobivým občanom – úplne prirodzene zaradil výraz „vybývané byty“. To sú tie zrúcaniny, ktorých je na našom malom milom Slovensku čoraz viac. Sú výsledkom „práce“ ľudí, ktorí si dobrovoľne a úplne vedome zničili [...]

Vladimír Pčolinský

Súdny proces v kauze exšéfa SIS Pčolinského by sa mal začať 30. mája

29.04.2024 15:20

Pôvodné obvinenie Pčolinského zrušila Generálna prokuratúra SR

polícia, nehoda, motorka, kuriér

Namiesto brzdy šliapol na plyn. Motocyklista v Bratislave vpálil do pizzerie, zranil dve ženy

29.04.2024 15:06

K udalosti došlo v pondelok pred 11.30 h na Povrazníckej ulici.

Si Ťin-pching

Čínsky prezident Si Ťin-pching pricestuje 8. mája na štátnu návštevu Maďarska

29.04.2024 14:49

Čínska hlava štátu bude rokovať so Sulyokom a Orbánom o bilaterálnych politických, ekonomických a medzinárodných otázkach.

Petr Pavel

Český prezident Pavel podpísal partnerstvá pre páry rovnakého pohlavia

29.04.2024 14:29

Pri osvojovaní detí sa na nich budú vzťahovať isté obmedzenia.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 18
Celková čítanosť: 37968x
Priemerná čítanosť článkov: 2109x

Autor blogu

Kategórie